160 liter spackel...

Rubriken säge kanske en del, jag ställde frågan till våra målare igår när jag var uppe en sväng,
hur mycket spackel har de hittills gjort åt inne i vårt hus. 160 liter....då är de ännu inte riktigt klara!

Lina poserar framför en av målarkillarnas pickup...

Hur som helst så var det kakelkillen, Magnus jag ville prata med gällande golvet i hallen åt vilket håll som klinkersplattorna skulle ligga åt.
Passade på att kika runt, Magnus hade flytspacklat golven i tvättstugan och lilla toaletten samt fått iordning på fuktspärren i badrummen....
 Fuktspärr och flytspacklat klart, lilla toaletten.

 Pågående arbete på stora toaletten.

Jag gick igenom med målarkillarna om vad som skulle vara fondväggar.
Jösses vad de är snabba på att spackla, annat än när jag själv försöker få dit spackel på väggarna...
De berättade att Vardagsrummets lutning på taket var lite klurigt att spackla annars har arbetet bara flutit på...
Det ska bli så spännande att åka förbi en sväng på fredag, antagligen har Magnus börjat sätta klinkers och kakel någonstans i huset och kanske har det kommit lite färg här och där....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0