Måla ändträ...

Det finns en del jobb med nya hus som inte alltid är så roliga men som måste göras... Det här med att olja och måla ändträ känns inte som det tillhör de roligast jobben men som en dag lönar sig. Kanske är det någon som slarvar med detta viktiga jobb på nybyggda hus som sedan kommer att ångra sig den dagen då fasaden måste bytas ut i förtid på grund av att fukt tränger in....
Hur som helst ska vi försöka få vårat hus att stå sig vackert i flera år så vi målar ändträ för glatta livet!


Vi kryper längs huset tålmodiga för att sedan njuta av en fika i solen....där vi sitter och planerar vår trädgård som skall växa upp runt huset.

Kan tyckas när man ser dessa två bilder att vi har delat upp arbetet emellan oss , en fikar och en målar, men så är inte fallet, vi fikar och målar bägge två ;)

Just nu är vårt gamla hus under budgivning efter någar husvisningar, men för att komma ihåg våra vackra växter vi har i trädgården så har jag fotat en del av dem. Martin kan dem både till namn och utseende men jag som mest bara varit intresserad av gräsklippning tidigare måste nog ha lite foton för att minnas dem jag tycker om.
Mina favvofärger på blommor är blå och vita.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0