Spackla,måla och kakla!

Veckan som har varit har varit lugn, huset har fått en vilovecka innan det är dags för att börja på sista perioden av husets färdigställande innan vi får flytta in.
Denna sista del av huset kommer det att bli mycket  färg och kakel.....
I dag när jag åkte upp till huset var det nästan som på julafton, ni vet den där spända förväntan innan man får öppna sina julklappar!
Är dom där?
Jajemän! Visst var dom där, jag såg tre bilar från Torestorps måleri, vilka trevliga goa killar som fanns inne i huset!
Två målarkillar som stod och spackla tak och väggar inne i allrummet och tjejernas rum, och en kakelkille som just höll på att bära in all kakel och klinkers.



Så det var full fart där inne i huset, kakelkillen hade satt upp fuktspärr inne på lilla toaletten och påbörjat den stora toaletten, så fortsättning följer.
Bilden ovan ser ni en vy från köksdelen med en massa spackelburkar i fronten av bilden, undra hur många liter spackel det går åt till vårt hus, kanske är en fråga man ska ställa till målarkillarna....;)

 Här är en bild från tvättstugan, där det är spacklat och klart för fortsättning....
Undra hur mycket som händer nu under veckan, får nog smyga upp i mitten av veckan och kika igen, hoppas de inte tycker jag kommer och stör bara, för det är ju så himla kul och kika på deras arbete, de är ju verkligen superduktiga!
Om jag kikar upp under onsdagen får jag nog ta med mig lite fika till killarna från Torestorps måleri!

P.s vår harunge som låg där och tryckte under en pall igår var borta, tur att harmamman hade hämtat den, annars hade nog vår kanin fått bli surrogatmamma ;) D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0