Hösten är här....

Hösten kan vara ljuvligt skön med lagom varm sol och frisk luft som gjord för utflykter i skog och mark. Kalla morgnar och nästan sommarvarmt på eftermiddagen men också mycket regn och blåst, som det har varit nu ett tag.
Själv sitter jag hemma med envisa virusar i kroppen som givit mig halsont, feber och allmänt hängig...Tyvärr verkar det som jag lyckas smittat Alva oxå...
Men man få ta tillvara dessa innedagar när höstlöven viner förbi fönstren med att göra uppdateringar på bloggen.
Hösten tycker jag är en årstid man kan med gott samvete kurar ihop sig inomhus och bara mysa,varför stressa runt utanför i geggan som en dag ska bli vår underbara trädgårdsoas, det får vila tills våren kommer. Snart kommer snön och då är det ingen som ser att vi inte har gjort i ordning vår trädgård,så det är bara att hoppas att snön snart kommer...
Här kommer lite mysiga bilder från inne från vårt hus, där kan ni även se vårt nya matbord med plats för åtta personer och lägger vi i en iläggsskiva å får vi plats med tio plus två på kanterna! Utan att det är trångt!

Här nedan ser du små inspirationsbilder:

     

Bilderna från vänster:

1. Hallen, entrén, ljuvliga gladiolus samt en fin ljuslyckta som välkomnar dig när du hälsar på hos oss just nu...

2. Vår espressomaskin som har kommit till använding igen,och vi anväder våra söta små espressokoppar som vi hittade i Italien i år, de kommer från Maxwell Williams och kallas confetti.

3. Badrummet, en såkallad garderobsblomma som jag nyligen planterade och ställde på plats, samt våra goa handdukar från Lexington som vi fick i inflyttningspresent av Bollebygdshus.

Något man oxå kan göra när man är hemma och är sjuk och orken kommer sakta tillbaka är att plantera om växter, jag har planterat om våra stora sticksiga vänner vi har i familjen, de har fått stora vita krukor och passar ypperligt i våra fina fönster vi har i vardagsrummet!
Denna som är nedan har vi tagit med oss hem från en semesterresa vi gjorde till Teneriffa 1999! och den trivs fortfarande hos oss....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0